KAS Etiyopya Bayi Ziyaretleri
KAS Grup İhracat Satış ve Pazarlama Müdürü tarafından 27 Mayıs – 4 Haziran 2019 tarihleri arasında Etiyopya bayi ziyareti yapılmıştır. Ziyaret kapsamında KAS Etiyopya bayi görüşmeleri ve önümüzdeki dönemde gerçekleştirilecek projeler hakkında görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Etiyopya ziyareti hakkında geniş röportaj;
1- Etiyopya hakkında bilgi verir misiniz?
Etiyopya 100 milyon nüfuslu Afrika’nın doğusunda yer alan bir ülke. Yaklaşık olarak 10 – 12 günlük bir seyahat gerçekleştirdik. Ve 4 farklı şehrinde seminerler düzenledik. Bu seminerler çok yoğun oldu. Etiyopya bizim için Afrika’da parlayan bir yıldız konumunda. İnşaat sektörünün çok hızlı ilerlediği, ülke ekonomisinin iyiye doğru ivmelenmesi bizimde burada gelişmemizi ve hızlı bir şekilde ilerlememizi sağlıyor.
Etiyopya ile ilgili size bahsedeceğim diğer bir konu ise, Etiyopya’da yaşayan kişilerin işe bakış açısının gerçekten profesyonel bir yaklaşım içinde olduğudur. Gerek inşaatta kullanılan ekipmanlar, gerek malzemeler ve insanlarının kalite algısı Afrika geneline göre daha iyi durumda. Buda yapmış olduğumuz seyahatin ve ticaretin önemini bir kat daha arttırıyor.
2- Etiyopya’daki stratejileriniz hakkında bilgi verir misiniz? İhracat çalışmalarınız ve stratejilerinizden bahseder misiniz?
Her firmanın kendine göre bir stratejik planlaması ve ticari faaliyetleri var. Bizim stratejimiz Etiyopya’da kendi sektörümüz içerisinde ilk 3 firma içerisinde olabilmektir. Burada Avrupa’dan ve Çin’den bir çok üretici var. Bizde KAS markası olarak Etiyopya’nın 5 şehrinde %70 oranında hakim durumdayız. Bunu daha fazla nasıl arttırabiliriz diye düşündüğümüzde, biliyorsunuz 4 farklı ürün grubumuz var. Biz ağırlıklı olarak plastik ürün grubumuzda ilerliyoruz. Bizim buradaki amacımız armatür ürün grubumuz ve diğer ürün gruplarımızı da KAS markası olarak piyasada hakim duruma getirmektir.
3- Etiyopya ve Afrika bölgesi genel hedefleriniz nelerdir?
İhracat çalışmalarımızın geneline bakarsak 75 ülkede 400’ün üzerinde farklı müşteri grubuyla çalışıyoruz. Bunların içerisinde özel olarak ele aldığımızda Afrika’nın yeri bambaşka diyebiliriz. Sıcak bir iklime sahip olan Afrika genel olarak bizi iştahlandıran bir pazar. Bizim buradaki asıl amacımız Afrika’nın genelini hedef alarak kendi depo sistemimizi oluşturabilmektir. Bu anlamda da birkaç gelişme yaşıyoruz. En kısa sürede bunu gerçekleştirmiş olacağız.
Rakamlara baktığımızda şuan Etiyopya genelinde hedeflerimizin çok üzerinde bir durumda olduğumuzu söyleyebiliriz. Afrika genelinde Türk mallarına çok iyi bir ilgi var. Ürünlerin üzerinde “Made in Turkey” logosunu gördüklerinde çok farklı bir bakış açısı oluyor. Bunda da Türk üreticilerinin emeği ve katkısı çok büyük. Her birine buradan ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Afrika genelinde mutlaka depo sistemi veya belkide üretim tesisi kurarak devam etmek istiyoruz.
4- Verimlilik açısından seyahatinizi değerlendirir misiniz?
Konunun özü burada. Biz performansımızı rakamlarla ölçüyoruz. Daha önce bahsettiğim gibi hedeflerimizin çok üzerinde bir konuma geldik. Biz bu seyahatlerimizde büyük proje sahipleri ile toplantılar gerçekleştiriyoruz. Kendimizi anlatıyoruz, seminerlerde ürünlerimizi tanıtıyoruz. Biz çok heyecanlıydık, onlarda çok heyecanlandı. Bu heyecanın akabinde birkaç proje aldık, bu bir iş hacmine dönüştü bizim için. Biz işlerimizi kontrat seviyesine getirdiğimiz için çalışmalarımızın da meyvesini aldık seminerlerimizde. Orada marka elçileri oluşturduk, insanlarla birebir iletişim kurduk, tokalaştık, insanlara nasıl üretim yaptığımızı anlattık. Sağolsunlar onlarda bizi çok iyi karşıladı. Özellikle bayilerimize buradan çok teşekkür ediyoruz.